Wednesday, March 11, 2009

MORAL VALUE AND MORAL BERBULU

Terus-terang aku cakap, aku nie memang tak suka ikut peraturan. And paling benci hidup aku diaturkan. Dats why aku tak boleh duduk asrama. Maun banyak kejew gilew aku buat!!
Peraturan kat sekolah pun lebih kurang sama, tak semua aku ikut, dari segi pemakaian sampai peraturan barang yang x leyh bawak pi sekolah, aku bantai jerw...

Satu benda aku perasan, cikgu-cikgu pun bukannya ikut peraturan sangat. ada gak cikgu yang isap rokok depan budak-budak, yang warna gambhut, kejap lurus, kejap kerinthing. Yang kuku macam hantu and telinga berlubang tindik 'paku' pun ada.
Camane budak skewl kiter nak ikowt peraturan kalau pemimpin kat skewl tu pun lebih kurang jerw. Dah sah-sah lah bdak-bdak nak wat bnda-bnda cam tuew, so bilerw diorang tgok cikgu diowrang wat camtu, diowrang pun followed. Pastu kitaorang gak yang kene marah. Apahal x marah jerw cikgu tu coz bagi teladan yang x baik...budak skewl perasaan ingin mencuba tuh kuat, so kitaorang buat jelah. Dah aderw example an...

Sekolah aderw tujuan untuk menjadikan kite orang yang berdisplin biler dah besar nanti...BUTOH!!! kowt tgok cikgu yang dah dewasa tu buat benda yang kite nak sangat buat time remaja, dah besar nanti kita akan buat gak benda tuh. Nak-nak abes jerw SPM. So tak leyh salahkan budak sekolah yang tak ikut peraturan. da pemimpin atasan tak betul, kita orang bawahan ikut aty jerw..............

2 comments:

  1. urm nice blog..pemikiran kite same..sume yang ko cakap munk btol pun..kat skool aku pun camtu..aku pun takde la ikut peraturan sngat..hehe..wokey

    ReplyDelete
  2. tq2...
    aku hargai konye kumen..

    ReplyDelete